Rada Gminy
Lipowiec Kościelny
Nr 0063-1 /06/ 2005
P R O T O K Ó Ł Nr 6 / 2005
z posiedzenia Komisji ds. Finansów odbytego
w dniu 21 czerwca 2005 roku pod przewodnictwem Pana Kazimierza Sobotki- przewodniczący
Posiedzenie rozpoczęto o godzinie 11.00, zakończono o godzinie 12.30.
Stan osobowy Komisji ds. Finansów – 4 osoby.
Obecnych na posiedzeniu było 4 osoby wg. załączonej listy obecności.
W posiedzeniu Komisji ponadto udział wzięli :
1.Pan Michał Danielewicz- Wójt Gminy
Pan Kazimierz Sobotka – Przewodniczący Komisji ds. Finansów , otworzył obrady Komisji, przywitał zebranych i przedstawił porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
4.Informacja na temat działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Lipowcu Kościelnym.
5.Projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla in blanco na budowę sali gimnastycznej w Lipowcu Kościelnym.
6.Projekt uchwały w sprawie przekazania w drodze darowizny samochodu osobowego Komendzie Powiatowej Policji w Mławie z przeznaczeniem dla Posterunku Policji w Turzy Małej.
7.Projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego, obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych dla nauczycieli realizujących w ramach etatu zajęcia o różnym wymiarze.
8.Sprawy różne.
Komisja przedstawiony porządek przyjęła jednogłośnie.
Pan Kazimierz Sobotka- przewodniczący Komisji ds. Finansów powiedział, że porządek posiedzenia zostanie zmieniony. Teraz będzie realizowany pkt. 4 i poprosił o przedstawienie informacji na temat działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Lipowcu Kościelnym Panią Hannę Grzybicką Kierownika GBP.
Pani kierownik GBP Hanna Grzybicka przedstawiła dość szczegółowo informację na temat pracy biblioteki, informacja stanowi załącznik do protokółu.
Pan Wójt uzupełniając wypowiedź Pani Kierownik dodał, że został zakupiony program komputerowy i sukcesywnie będzie wprowadzany księgozbiór.
Ad. 3
Przewodniczący Komisji ds. Finansów Kazimierz Sobotka poprosił Pana Wójta o przedstawienie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
Pan Wójt są to zmiany kosmetyczne, na sesji dosyć szczegółowo przedstawi Pani Skarbnik . Zmiany dot. otrzymanych dotacji, które wpływają do GOPS, czy Urząd Gminy. Do budżetu gminy na 2005 rok będziemy musieli wprowadzić środki jakie wpłyną ze sprzedaży sprzętu i maszyn rolniczych po byłym Kółku Rolniczym w Turzy Wielkiej.
Pan Wójt- złożyliśmy 4 projekty drogowe, będą realizowane w ramach programu ZPORR, koszt tej inwestycji będzie wynosił 660 tys. złotych. Przewidywalny termin realizacji- 31 sierpień br., po zakończeniu prac, będziemy musieli dokonać zapłaty w 100 % inwestorowi i aby nie zablokować naszego budżetu, będą zmuszony do zaciągnięcia krótkoterminowego kredytu. W uchwale budżetowej na rok 2005 Rada Gminy upoważniła Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie w ciągu roku deficytu budżetowego do wysokości 500 tys. złotych, według tego zapisu nie mogę podjąć większej kwoty i stąd proponujemy podjęcie uchwały – upoważniającej Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości
700 tys. zł.
Komisja ds. Finansów pozytywnie wypowiedziała się do przedstawionych projektów uchwał.
Pan Wójt do chwili obecnej nie została podpisana żadna umowa na finansowanie dróg w ramach ZPORR. Na każdej drodze , na początku i na końcu muszą być ustawione tablice informujące z jakich środków będzie realizowana droga, koszt jednej tablicy ok. 200 zł.. Brak takiej tablicy może być przyczyną cofnięcia środków finansowych. Po zakończeniu budowy dróg, na drogach będą musiały pojawić się nowe tablice- upamiętniające.
Pan Wójt- jesteśmy po przetargach na drogi lokalne. Dzisiaj odbędzie się przetarg na budowę sali gimnastycznej w Lipowcu Kościelnym.
Ad.5
Przewodniczący Komisji ds. Finansów Kazimierz Sobotka- realizując porządek posiedzenia przechodzimy do punktu- projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia w formie weksla in blanco na budowę sali gimnastycznej w Lipowcu Kościelnym i poprosił Pana Wójta o informacje na ten temat.
Wójt Gminy- taką uchwałę Rada Gminy podejmowała w ubiegłym roku przy budowie sali gimnastycznej w Turzy Małej.
Teraz zachodzi potrzeba przy budowie sali gimnastycznej w Lipowcu Kościelnym. Jest to forma zabezpieczenia, którą musimy złożyć do Krajowego Banku Gospodarczego, jako zabezpieczenie prawidłowego wydatkowania tych środków. Środki na budowę sali gimnastycznej pochodzą z gier losowych. Totalizator Sportowy przekazuje część swoich dochodów do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu,
następnie MENiS przekazuje te środki do Krajowego Banku Gospodarczego. Tak jak każdy bank, musi posiadać zabezpieczenie, stąd istnieje potrzeba podjęcia uchwały.
Komisja ds. Finansów pozytywnie zaakceptowała projekt uchwały.
Ad. 6
Przewodniczący Komisji ds. Finansów Kazimierz Sobotka przechodzimy do punktu następnego- projekt uchwały w sprawie przekazania w drodze darowizny samochodu osobowego Komendzie Powiatowej Policji w Mławie z przeznaczeniem dla Posterunku Policji w Turzy Małej.
Pan Wójt upłynął okres 6 miesięcy od momentu zakupu samochodu, teraz możemy już przekazać policji w formie darowizny i nie będziemy musieli płacić podatku VAT.
Przewodniczący Komisja ds. Finansów- samochód był kupowany z takim przeznaczeniem i należy go przekazać policji, akceptacja jest pozytywna.
Ad.7
Przewodniczący Komisji ds. Finansów przechodzimy do punktu- projekt uchwały w sprawie ustalenia tygodniowego, obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych dla nauczycieli realizujących w ramach etatu zajęcia o różnym wymiarze i poprosił Wójta Gminy o przybliżenie tego zagadnienia.
Pan Wójt- Minister Edukacji Narodowej nakłada na organ prowadzący obowiązek podjęcia takiej uchwały. My od 2000 roku już to stosujemy, ale nie było wcześniej potrzeby podejmowania takiej uchwały.
Dot. to np. nauczycieli o różnym wymiarze czasu pracy.
Nauczyciel języka polskiego, matematyki – tygodniowy czas pracy wnosi 18 godz. , u nauczyciela świetlicy- wynosi 26 godz., zaś dla biblioteki- 30 godz.
Projekt uchwały określa tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych/zwanych pensum/ dla nauczycieli łączących w ramach etatu zajęcia o różnym wymiarze pensum 2 i 3 przedmiotów .
Ad.8
Przewodniczący Komisji ds. Finansów pozostał ostatni punkt dzisiejszego posiedzenia.
Wójt Gminy odczytał pismo jakie wpłynęło od mieszkańców wsi Turza Mała, o wykonanie kanalizacji deszczowej. Wniosek ten podpisała Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Beata Rosik, członek Komisji Rewizyjnej Jerzy Wałkuski oraz 53 mieszkańców miejscowości Turza Mała.
Wójt Gminy wspólnie z Radą Gminy ustala plan działania i zadania do realizacji w danym roku. Wykonanie kanalizacji deszczowej to koszt ok. 100 tys. złotych.
Rada Gminy nie ustalała przy budowie chodników w Turzy Małej wykonania kanalizacji deszczowej. Przyjęliśmy wariant oszczędnościowy i tak realizujemy. Główne nasze zadania to poprawa bezpieczeństwa na drodze wojewódzkiej, w dalszej kolejności na innych. Po wykonaniu tych zadań można pomyśleć o innych zadaniach, także o kanalizacji, jeśli środki finansowe na to pozwolą.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji ds. Finansów zamknął posiedzenie.
Protokółowała Przewodniczący
Sabina Malikowska Komisji ds. Finansów
Kazimierz Sobotka