Lipowiec Kościelny, dnia 29.05.2025 r.
DOŚ.271.8.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Niegocin nr dz. 581, Gmina Lipowiec Kościelny
I. Informacje o zamawiającym.
Gmina Lipowiec Kościelny
06-545 Lipowiec Kościelny 213
NIP 569-176-00-28
tel. (23) 6555029
adres strony internetowej prowadzonego postępowania: http://bip.lipowieckoscielny.pl/
II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postepowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego – dotyczące zamówienia o wartości 130 000 złotych, do którego o udzielenia niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024, poz. 1320)
Zamawiający oświadcza, że niniejsze postępowanie współfinansowane jest ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego w zakresie budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych.
Wykonawcy we wszelkich kontaktach z Zamawiającym powinni powoływać się na nazwę zadania.
1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Stanowi: przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych miejscowości Niegocin nr dz. 581
Inwestycja zlokalizowana jest na działce istniejącego pasa drogowego nr ewid. 581, obręb Niegocin, Gmina Lipowiec Kościelny.
Klasyfikacja – Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45233120-6 – Roboty w zakresie budowy dróg.
Szczegółowy zakres robót objętych przedmiotem zamówienia stanowią załączone przedmiary robót, sporządzone na potrzeby inwestycji. Prace należy wykonać na podstawie przedmiotowego Przedmiaru.
Wszelkie niezbędne do wykonania zamówienia materiały zabezpieczy Wykonawca we własnym zakresie.
Wymagania:
a) Prace muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi i aktualną wiedzą techniczną oraz na warunkach określonych w umowie.
b) W zakresie obowiązujących przepisów materiały i urządzenia powinny być oznaczone znakiem bezpieczeństwa. Zamawiający ma prawo żądać sprawdzenia jakości materiałów używanych do wykonania prac, jak również przedstawienia wyników tych badań.
c) Roboty budowlano-montażowe należy wykonać przy zastosowaniu obowiązujących
w tej materii przepisów Prawa budowlanego, Norm Polskich, norm technicznych, przepisów sanitarnych, BHP, pożarowych i aktualnej wiedzy technicznej oraz Szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdego rodzaju prac.
d) Jeżeli w dokumentacji budowlano-wykonawczej oraz kosztorysach ofertowych wskazany został znak towarowy materiału, firma, patent lub pochodzenie oznacza to jedynie kryteria, które należy spełnić i związane jest to z określeniem cech budowlanych, dostaw lub usług będących przedmiotem zamówienia. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny materiał spełniający wymogi techniczne i estetyczne wskazanego. Materiał równoważny musi posiadać właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały i roboty budowlane spełniają wymagania zawarte w dokumentacji. Przed zastosowaniem materiałów równoważnych Wykonawca musi wszelkie zmiany uzgodnić z Zamawiającym i Projektantem. Każdy równoważny materiał musi spełniać co najmniej parametry wskazane w projekcie budowlano wykonawczym, który będzie realizowany. Wykonawca zobowiązany jest przygotować tabelę równoważności dla każdego materiału zamiennego, która zostanie zaakceptowana między innymi przez Projektanta, Inspektora nadzoru oraz Zamawiającego – Inwestora.
e) Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
f) Wykonawca udziela obligatoryjnej gwarancji 36 miesięcy na przedmiot zapytania pod rygorem odrzucenia oferty, gwarancja obligatoryjna nie podlega punktacji. Gwarancji dodatkowej wykonawca może udzielić.
g) Termin płatności za wykonanie przedmiotu zapytania jednorazowo w terminie do 30 dni od doręczenia faktury a podstawą wystawienia faktury jest protokół końcowy odbioru robót. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek.
h) Wynagrodzenie za przedmiot umowy – ryczałtowe, płatne jednorazowo.
i) Zabezpieczenie należytego wykonania – 5 % wartości zaproponowanej kwoty netto.
j) Zamawiający zaleca, by Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu wykonania prac. Koszt ewentualnych prac dodatkowych koniecznych w tym inwentaryzację geodezyjną powykonawczą winien zostać uwzględniony w cenie ofertowej, która stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.
2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany 90 dniach od podpisania umowy.
3. MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Niegocin dz. nr ewid. 581.
4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, tj. posiadającymi kwalifikacje zawodowe, wykształcenie i doświadczenie niezbędne do wykonywania zamówienia:
Wymagane jest aby Wykonawca dysponował co najmniej jednym kierownikiem budowy, który posiada uprawnia budowlane w specjalności umożliwiającej wykonanie robót objętych zamówieniem (specjalność drogowa).
Osoby wytypowane przez Wykonawcę do kierowania pracami związanymi z realizacją zadania muszą być ujęte na liście uprawnionych do prowadzenia samodzielnych funkcji w budownictwie Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Zamawiający w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie przepisów ustawy prawo budowlane oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. O zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65).
Wykonawca oświadcza, że posiada polisę OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 100 000,00 zł.
Ocenę spełniania warunków dokona Zamawiający na podstawie złożonego oświadczenia/wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami
Spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego.
5. DOKUMENTY, JAKIE WYKONAWCA POWINIEN DOŁĄCZYĆ DO OFERTY
Zamawiający wymaga, aby wraz z ofertą przedłożyć:
- wypełniony kosztorys
- wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy według załączonego wzoru (załącznik nr 2)
- parafowany projekt umowy (załącznik nr 3)
- oświadczenie – wykaz osób – wg wzoru – załącznik nr 4
- dokumenty rejestrowe firmy (PESEL właściciela w wypadku działalności gospodarczej. Wykonawcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są dołączyć do oferty umowę spółki cywilnej, w której jednoznacznie będzie wskazany sposób reprezentowania spółki).
6. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ Z ZAMAWIAJĄCYM
a) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
b) Porozumiewanie się Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się drogą pisemną z dopuszczeniem możliwości przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień i informacji za pomocą faksu lub środków komunikacji elektronicznej – należy przez to rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219). Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp oraz pełnomocnictwa, Wykonawcy przekazują Zamawiającemu pisemnie.
c) Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje Zamawiający oraz Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, za wyjątkiem oferty – którą należy złożyć w formie pisemnej.
d) W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się nazwą zadania określoną w Zapytaniu ofertowym.
Korespondencję przesyłaną za pomocą poczty elektronicznej należy przesyłać pod adres gmina@lipowieckoscielny.pl
e) uprawniona do kontaktów z Wykonawcami: Andrzej Wójcik tel. 23/6555029 wew.40 od poniedziałku do piątku w godz. 8ºº – 15ºº. Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień wezwań oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Ustawie.
7. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferty należy składać do dnia 23 czerwca 2025 roku, do godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Lipowiec Kościelny, 06-545 Lipowiec Kościelny 213 - sekretariat, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną na adres e-mail: gmina@lipowieckoscielny.pl.
8. MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
Otwarcie ofert nastąpi dnia 23 czerwca 2025 roku, do godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego.
9. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2) Oferta musi być sporządzona w języku polskim na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
3) Oferta winna być sporządzona według formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego
4) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
5) Wykonawca składa ofertę oznaczając nazwę i adresem Zamawiającego oraz opis w następujący sposób:
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Niegocin nr dz. 581,
Gmina Lipowiec Kościelny.
NIE OTWIERAĆ przed upływem terminu otwarcia ofert”
10. KRYTERIUM OCENY OFERT
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia.
11. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY
1) Zamawiający informuje, że w sytuacji, gdy mowa jest o cenie – należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. 2014 poz. 915).
2) Podstawą obliczenia ceny ofertowej jest Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania ofertowego. W odpowiednich rubrykach wykonawcy winni przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie usługi oraz podać wysokość stawki podatku VAT łącznie za dwa etapy.
3) Wszystkie ceny winny być podawane w złotych polskich liczbowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zasada zaokrąglenia: poniżej 5 końcówkę należy pominąć, równe i powyżej 5 należy zaokrąglić w górę).
4) Wszystkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
5) Cena powinna uwzględniać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym zysk wykonawcy.
6) Ceny podane przez wykonawcę pozostaną przez cały okres realizacji umowy niezmienne.
7) Nie dopuszcza się zmiany ceny wykonania usługi w okresie pomiędzy otwarciem ofert a podpisaniem umowy.
12. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1) Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
2) Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z dniem otwarcia ofert.
13. OGŁOSZENIE WYNIKÓW POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
1) Zamawiający przyzna zamówienie temu Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru oferty.
2) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający prześle do wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu – drogą elektroniczną- zawiadomienie
o wyborze oferty najkorzystniejszej podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano.
14. INFORMACJE DODATKOWE
1) Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od zapytania na każdym jego etapie prowadzenia bez podania przyczyny.
2) Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia dodatkowych negocjacji ze wszystkimi Wykonawcami.
4) Do przeprowadzanego postępowania nie przysługują wykonawcy środki ochrony prawnej wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych.
5) Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego, przy jednoczesnym braku zastosowań regulacji wynikających z ustawy Prawo Zamówień publicznych, a zapytanie nie stanowi zobowiązania Gminy Kiszkowo do zawarcia umowy
6) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie dokonania wyboru żadnej oferty.
7) Oferta ulega odrzuceniu, jeżeli:
a) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego;
b) zawiera błędy w obliczeniu ceny i/lub kosztu;
c) została złożona po terminie określonym w zapytaniu ofertowym.
8) Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, wykazów, danych i informacji.
9) Zamawiający dopuszcza możliwość elektronicznego fakturowania.
10) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
Klauzura w związku z RODO.
Zgodnie z art.13 ust.1i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO) informujemy, że:
1) administratorem danych osobowych Wykonawcy lub Zleceniodawców Wójt Gminy Lipowiec Kościelny, 06-545 Lipowiec Kościelny 213.
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować w sprawach przetwarzanych Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej: ckwiatek@lipowieckoscielny.pl;
3) administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. B) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne w celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub po podjęciu działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
4) dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także na rzecz podmiotów, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora;
5) administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
6) mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.
Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO informujemy, że:
1) Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu upływu okresu przedawnienia wynikającego z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przeniesienia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego;
3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia umowy.
Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak realizacji umowy.
4) administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa dane osobowe.
Wójt Gminy Lipowiec Kościelny
Ryszard Karpiński
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Lipowiec Kościelny